Valborg :)

Hejsan idag e det ju Valborg.
Tänkte att eftersom att jag inte har hästar alla dagar i veckan så kan jag ju skriva om lite andra saker också.
Har solat med min kompis Sandra idag.
Just nu är jag röd som en tomat;)
Valborg var hyfsat kul även fast det slutade med ett besök på ambulansen (min mamma jobbar där) xD.
Hoppas att ni har haft det lika kul som jag // Emma


Glad !!

Tror att jag äntligen har hittat en ny ägare till den lilla katten som kom till oss i vintras :D
Hennes ägare hörde inte av sig och nu ska vi flytta till ett nytt hus som hon inte kan följa med till.
Hennes nya ägare bor på en liten bondgård så det blir perfekt för lilla tösen.
God natt // Emma
Ps. Idha har bilderna från idag hemma hos sig men lägger upp dem så snart som möjligt !

Trötter

Hejsan, jag gick upp klockan sju idag efter att ha sovit med Idha och hennes lille pojkvän Jakob.
Senare idag tänkte jag och Idha rida ut lite i skogen.
Jag ska rida på Flexa :)
Flexa är en av mina medryttarhästar, hon e en nordsvensk på 13år.
har inte hunnit få några bra bilder på henne en men får förhoppningvis några idag som jag kan lägga upp ikväll ;)
// Emma

Morning.

Vaknade nyss och fick panik då klockan va massor! Men jag pallrade mig upp fort i alla fall. Sitter nu i bilen på väg t skolan. Se you later on.


Godnatt.

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag orkar med allt som ska göras i morgon.
Har nationellt prov i Engelska på dagen och sen efter skolan så ska jag också göra ett prov i engelska, typ läsförståelse eller något. Efter det så ska jag åka och hämta upp min pojkvän och sen åker jag och fixar Cassie och fotar Emma när hon rider.
Emma ska även sova hos mig i morgon så då kanske jag kan få henne att blogga lite om vi har tur.
Tycker att alla som vill få reda på vem Emma är och hur underbar hon är slänger in en kommentar i det här inlägget med rubriken EMMA . Eller något i den stilen så att hon ser här när hon loggar in hur eftertraktad hon är.
/ Idha.

Ut till stallet.

Först och fremst så vill jag säga förlåt för att vi inte bloggar.
För det andra så var det bara att jag ska ut till stallet snart med Emma som ska rida på Cassie.
Och för det tredje så ska jag tvinga Emma att ta tag i bloggningen!
/ Idha.

Lektionen i går.

Red ju lektion för Andreas på Cassie i går.
Övade på att få henne att lyssna mer och bli lösgjord i sidorna. Gick riktigt bra efter ett tag.
Var inte riktigt Cassies dag idag riktigt och inte min heller.
(vart tyvärr ingen film)
/ Idha

Skriver..

Sitter och skriver på min presentation just nu. Så svårt att veta hur man ska skriva och hur mycket.
Ska välja ut bilder som ska visas också.

Ska snart gå t skolan och när jag slutat så ska jag och pappa åka in till skomakaren och lämna in mina tretorn stövlar då dragkedjan är paj. Sen ska vi åka ut till Cassie då jag ska rida lektion för Andreas.

En fråga till. Vill ni ha film från dressyrträningen idag?

/ Idha

Bloglovin'

Follow my blog with Bloglovin
Klicka på länken och följ oss :)
/ TemaCE

Angående designen.

Angående designen som vi har nu så vill jag bara att ni ska få veta att den är bara tillfällig därför är det inte så muycket tid nedlagt på den. Men jag kan lova att efter fredag så kommer det en ny!

Vill veta vad ni skulle vilja att den har för färg?

/ Idha

Kul.

Gud vad roligt att vi har fått in så många fina kommentarer som verkligen inspirerar.
Nu ska vi försöka att leva upp till era önskemål och kom gärna med mer förslag!
/ Idha.

Ny blogg.

Nu har vi Emma och Idha bestämt oss för att följa bloggtrenden och starta en blogg.
Vi är två tjejer som håller på med hästar på fritiden och vi vill dela med oss av våra kunskaper och kanske inspirera andra flickor och pojkar ute i Sverige/världen.
Vi hoppas att ni kommer att vilja följa oss och hänga med på våran resa från start.

/ Emma och Idha

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0